Jak zmotywować się do zmiany nawyków

18.12.2021

W zmotywowaniu się do działania bardzo pomaga stworzenie listy, na której wypisujemy wszystkie korzyści, jakie zyskamy dzięki zmianie naszych nawyków i straty, jakie poniesiemy, gdy nie zaczniemy działać. Na jakim efekcie zależy Ci, gdy decydujesz się na dietę? Chcesz zrzucić zbędne kilogramy, poprawić swoją sprawność fizyczną, polepszyć samopoczucie czy może złagodzić objawy choroby? A zastanawiając się głębiej? Co się stanie, kiedy zmienisz swoje nawyki? Jak zmieni się Twoje życie, jaki będzie miało to wpływ na Twoje relacje z innymi, poczucie własnej wartości, samopoczucie? Uświadomienie sobie korzyści ze zmiany nawyków żywieniowych i regularne przypominanie sobie o nich ogromnie nas motywuje i zwiększa prawdopodobieństwo wytrwania w postanowieniu. 

Dlaczego warto wypisać te powody? 

Może Ci się wydawać, że nie potrzebujesz wykonywać tego ćwiczenia, bo przecież doskonale wiesz, w jakim celu chcesz schudnąć. Dlaczego jednak warto zrobić taką notatkę? Teoretycznie zawsze wiemy, że chcemy osiągnąć cel, ale nie myślimy o tym na każdym kroku. Często podjadamy nadmiernie w sposób nieświadomy i automatyczny, na przykład kiedy jesteśmy przez kogoś częstowani, przekąski leżą na wierzchu lub zmęczeni po ciężkim dniu nie mamy już siły na samokontrolowanie się. W takim wypadku przeczytanie tej zapiski wzmacnia naszą czujność, wspomaga samokontrolę oraz przypomina nam o tym, co tak naprawdę jest dla nas ważne. 

Przygotowanie takiej listy:

  • w znaczny sposób wzmacnia motywację,
  • pomaga radzić sobie z myślami zniechęcającymi do działania,
  • zachęca do wytrwania i nie poddawania się,
  • przypomina nam, co jest dla nas ważne i zwiększa siłę do samokontroli odżywiania,
  • diametralnie zwiększa prawdopodobieństwo osiągnięcia ustalonego celu. 

Wypisz wszystkie powody, dla których chcesz zmienić swoją dietę

Przykładowe powody:

  • Będę bardziej pewny/a siebie.
  • Będę mieć więcej energii, wykonywanie wielu czynności będzie dla mnie mniej męczące.
  • Poprawię swoje samopoczucie, będę radośniejsza/y
  • Będę dumna/y z siebie.
  • Będę mieć lepszą kondycję. 
  • Skończą mi się zadyszki podczas spaceru, chodzeniu po schodach, górach.
  • Odciążę moje stawy.
  • Ból nóg, pleców zmniejszy się.
  • Będę żyć dłużej w lepszym samopoczuciu i sprawności.
  • Nie będę cierpieć na liczne dolegliwości.
  • Jakość mojego życia poprawi się.
  • Diametralnie zmniejszę ryzyko wystąpienia powikłań otyłości.

Warto pamiętać, że spadek wagi nie wiąże się tylko z wysmukleniem sylwetki. Redukcja nadmiernych kilogramów niesamowicie poprawia nasze zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne.

Poprawa swojego odżywiania oraz zwiększenie aktywności fizycznej wiąże się z:

  • Większą koncentracją, szybszym przetwarzaniem informacji, lepszą pamięcią.
  • Mniejszym uczuciem zmęczenia, większą ilością energii w ciągu dnia.
  • Zwiększoną siłą fizyczną, większą zwinnością, mobilnością, większą chęcią do zabawy.
  • Poprawą jakości snu.
  • Złagodzeniem przewlekłych bóli
  • Większą odpornością.
  • Ochroną przed chorobami cywilizacyjnymi takimi jak: cukrzyca typu II, miażdżyca, choroba niedokrwienna serca, nowotwory.
  • Lepszym samopoczuciem, pozytywniejszym nastrojem, odczuwaniem większej satysfakcji z życia.
  • Obniżeniem poziomu stresu.
  • Wolniejszym starzeniem się.

Powiązane Posty

Ostatnie wpisy

na blogu

Section Shape